• Aktuality

• Třeťáci na návštěvě v domově důchodců

• Pavla Hlavsová

FOTOGALERIE

V úterý 20. 6. 2017 naše třída spolu s paní učitelkou a maminkou Ondry Vyvlečky navštívila domov důchodců v Lukově. Měli jsme pro ně připravený program. Než jsme ale mohli začít, přišlo milé přivítání. Jeden přicházející starší pán měl pro nás připravenou vynikající bonboniéru a s úsměvem nám ji podával. Za ním na nás vesele mávala paní Zlámalíková, rozesadila nás čile mezi babičky a dědečky a uvítala nás slovy – „Tak vás děti vítáme na našem společném vyučování“. A než jsme se stačili nadechnout, začala hodina JČ, následovala hodina M a končili jsme HV. Navzájem jsme si hráli se slovy, písmeny, římskými číslicemi, vyprávěli si hádanky, zazpívali anglickou píseň a společně pak písně lidové – Nad Kašavú černé pole, Co sa to šupóce a Vysoký jalovec.

V závěrečném povídání: “Jak to je dnes a jak bylo dříve ve škole?” z nás spadla i poslední kapka bázně. Osobní povídání ve dvojicích už šlo úplně hladce a nechyběly ani slzy dojetí. Babičky a dědečci se rozpovídali a my si nestačili zapisovat poznámky. Nechali jsme také v kruhu kolovat gumovací pero, které z nich nikdo neznal, a vyprávěli jim o moderních technologiích našeho vyučování. Oni nám naopak ukázali obrázky z jejich tříd a škol. Nakonec jsme si předali navzájem malé dárečky.

A kdo to s námi byl? Bylo to 30 z 200 obyvatel domova důchodců, kteří se takto scházejí několikrát v týdnu, aby trénovali paměť – do jejich školy se na rozdíl od nás moc těší. Hodně jsme se od nich inspirovali a dozvěděli o jejich životě. Jsme rádi, že v našich školách už nemusíme za trest držet 20 min plný lavor s vodou, klečet v koutě a nikdo nás netahá za vlasy.

Takže Vám moc děkujeme Valentine, Horymíre, Justino, Anno, Hedviko, Libuše, Vlastimile, Stanislavo, Jaroslave, Štěpánko, Andělo, Josefíno, Ludmilo, Miroslave... a všichni vy - krásní obyvatelé tohoto úctyhodného místa stáří a těšíme se na vás někdy příště!

• Osmáci se vypravili na Hostýn

• Nela Nedomová, Marcela Krupíková

FOTOGALERIE

Ve čtvrtek 22. června jsme se my, žáci osmého ročníku spolu s paní učitelkou a paní Věrou Horsákovou a Andreou Jurčíkovou, vydali autobusem do Bystřice pod Hostýnem. Čekal nás výlet na Hostýn a potom pěší přesun na hrad Lukov.

V Bystřici jsme měli asi hodinu čas. Tak jsme se šli projít po náměstí a podívat se k zámku. Počasí bylo velmi teplé a tak jsme se na poutní místo raději vyvezli autobusem. Nejprve jsme navštívili baziliku Nanebevzetí Panny Marie, potom jsme si prohlédli křížovou cestu Dušana Jurkoviče, větrnou elektrárnu a vyhlídkovou věž. Podle archeologických nálezů se na Hostýně (735 m), nacházelo rozlehlé pravěké hradiště. Po nakoupení nezbytných suvenýrů a občerstvení jsme se vydali směrem k Lukovu. Dostali jsme turistickou mapu a měli jsme určit nejkratší cestu k Lukovu. Tak jsme sledovali značka a mířili k cíli. Udělali jsme si zastávku na Skalném, na Holém vrchu i dalších vyhlídkových místech. Cesta příjemně ubíhala.

Ve čtyři hodiny jsme dorazili do Lukova. Odpočinuli jsme si a vymýšleli tričko, tablo a další věci do deváté třídy. Potom jsme si udělali táborák. Stezka odvahy nám nevyšla, ani spaní pod širákem. Začalo pršet a v noci také byla pořádná bouřka. V pátek jsme vstávali dost pozdě. Udělali jsme si krátkou turistickou vycházku a po obědě jsme odjížděli domů.

• Výlet žáků 6. třídy za adrenalinovými zážitky

• Hana Pospíšilová

FOTOGALERIE

V pátek 16. června jsme se s dětmi vydali směr Zlín, kde jsme doufali prožít hezký den na třídním výletě. Nejprve nás čekala lezecká stěna pod Jižními Svahy, kde se o všechny postaraly zkušené instruktorky. Děti si rozdělily do skupin, vysvětlily jim, jak se stát horolezcem, a začalo to. Nejeden šesťák a šesťačka v sobě nalezli pavoučí talent, když vylezli zavěšení na pružném laně až nahoru na cvičnou stěnu posetou výstupky a úchopy. Všechny lezce pak pěkně bolely ruce. Kromě lezení se děti zabavily „opičí“ dráhou, houpáním na laně a dalšími kratochvílemi včetně závěrečné soutěže. Všem se to moc líbilo.

Dále jsme navštívili interaktivní výstavu Orbis Pictus, kde jsme si zkusili vyloudit různé zvuky, objevili jsme tajemství optických jevů, pobavili se házením kuliček do otáčejícího se trubkového zařízení, které je zase „vyplivovalo“ zpátky, a mnoho dalších zažili mnoho jiných zajímavých fyzikálních úkazů. Užila si je také paní třídní učitelka – fyzikářka.

Nakonec jsme vstoupili do virtuálního světa laserové hry, kdy vždy dva týmy oblečené ve speciální vestě, s čelenkou a laserovou zbraní v ruce v přítmí laserové arény pátraly po protivnících a snažily se je zasáhnout zbraňovým paprskem. Nám ostatním se na obrazovce vně arény zobrazovalo výsledné skóre, často velmi vyrovnané. Zatímco někteří se jako lasičky plížili prostorem, jiní se schovali do temného zákoutí a ostřelovali nepřátele ze zálohy, aniž byli spatřeni. Bojová hra vyvolala v zúčastněných velké nadšení, a kdybychom mohli, hrajeme ji tam snad doteď. Tak snad zase příště...

• MŠ - Výlet od Dinoparku

• Petra Bořutová, Petra Minaříková

FOTOGALERIE

Ve středu 21.6.2017 jsme s dětmi vyrazili na výlet do ,,DINOPARKU“, který se nachází ve Vyškově. Během jízdy autobusem jsme si povídali o životě dinosaurů a  o tom, co nás čeká.

Po příjezdu do Vyškova jsme zaparkovali u ZOO parku, odtud nás převezl DinoExpres do DinoParku. Pro děti to byl velký zážitek, jelikož jsme vláčkem jeli cca 10min. přes město Vyškov.

Přijezdem do parku jsme se vrátili zpět do minulosti, všude nás obklopovali obrovští, pohybliví dinosauři vydávající zvuky.

Aby se děti ještě více přiblížily do doby kdy žili dinosauři, jsme šli na 4D promítání. Byl to krátký příběh, kdy se  děti staly dinosaury a dostaly  se do jejich světa. Putovali s nimi ve skalnatých druhohorách, kde na ně čekaly různé druhy dinosaurů. Po ukončení byly děti úplně nadšené.

Posvačili jsme a pak huráááá na dinosaury.

Procházeli jsme krásným lesoparkem, kde na nás za každým koutem čekal nějaký dinosaurus. Odpočinek a svačinku jsme si vždy dopřáli na nějakém z hřišť, které se v parku nachází.

Odtud nás opět převezl DinoExpres do Zoo parku. Zde jsme si celý park prošli a viděli jsme různá zvířata, převážně domácí.

Do školky jsme se vrátili plní zážitků a dojmů.

• Dramatický kroužek navštívil divadlo ve Zlíně

• 28. 6. 2017
            • Tereza Langerová

FOTOGALERIE

Dne 26. 6. 2017 jsme se s dramatickým kroužkem vydali do Městského divadla Zlín podívat se do zákulisí. Hned na začátku nás mile přivítala paní Markéta Pospíšilová, která nás provedla po celém divadle a řekla nám i něco o jeho historii. Nejdříve jsme se šli podívat na pódium, kde se zrovna chystala scéna na divadelní hru Opici Žofku, která měla za chvíli začít. Poté jsme zamířili pod pódium, kde jsme viděli veškeré zařízení divadla. Šli jsme se také podívat do dílny. Zde jsme se mohli podívat na některé, již skoro dodělané kulisy a na návrhy kulis, které se měli teprve vyrobit. Nakoukli jsme i do místnosti, kde se kulisám dodává už konečný vzhled, tedy kde se kulisy malují. Viděli jsme také, kde se šijí kostýmy a kde se dělají čelenky nebo klobouky. Divadlo má i dva menší sály. Studio Z (Z jako Zlín) a ještě menší komornější studio, kde jsou i stolky a můžete si dát i kávičku či jiné občerstvení. Výlet jsme zakončili sladkou tečkou ve formě zmrzliny. Nabytí dojmů jsme se vrátili do školy a předávali zážitky našim spolužákům.

• Druháci a třeťáci na výletě v Dino Parku

• 19. 6. 2017
            • Martina Vajďáková

FOTOGALERIE

Konečně je to tady. Náš výlet. Druháci a třeťáci už se nemohli dočkat 14. června. Svačiny jsou nachystány, sportovní oblečení připraveno. Už zbývá dorazit do Kašavy ke zbrojnici. Před osmou hodinou ráno se zde všichni scházíme a vyrážíme za dobrodružstvím.

První zastávka je ve Vyškově v ZOO parku. Zde nás převáží Dinoexpress do Dino Parku. Příjezd do parku byl jako krok do minulosti. Všude samí dinosauři vydávající zvuky. Procházíme parkem, zastavujeme se na dětských hřištích, kde odpočíváme.  4D kino nás láká k neobvyklé podívané. Zažíváme dinosauří příběh naplno. Přímo na nás padají kameny, skáčou a létají dinosauří. Naštěstí po sundání 4D brýlí se opět vracíme do reality.

Dinoexpress nás převáží zpět do ZOO parku. Zde si celý park procházíme. Vidíme různá zvířata, mezi nimi i pyšnícího se páva. Ještě nejsme u konce, nasedáme opět do autobusu a míříme do Olomouce na Svatý Kopeček.

Hned vedle místní ZOO je náš další cíl. Lanový park Veverák. Děti tvoří skupinky po 6 a přebírají si je zkušení instruktoři.  Děti si zkouší přepínání karabin, a jakmile už to zvládají, jdou na juniorskou dráhu. Ve tvářích dětí je vidět napětí. Postupně jsou na dráze všichni. Někteří rychlí a šikovní zvládnou dráhu projít i třikrát.

Nyní už nám zbývá úkol poslední. Je to cesta domů. Plní dojmů a zážitků z výletu jsme se rozloučili a těšíme se na další výlet.

• Fotosoutěž 2017

• 13. 6. 2017
            • Martin Vávra

FACEBOOK ŠKOLY

FOTOSOUTĚŽ 2017 - NEJLEPŠÍ JARNÍ FOTKA - CENA FACEBOOKU

Vážení návštěvníci webových stránek a především facebookového profilu ZŠ a MŠ Kašava,

Žákovský parlament ZŠ a MŠ Kašava vyhlásil v letošním školním roce fotosoutěž – „Nejlepší jarní foto“. Do soutěže se mohli přihlásit všichni žáci i učitelé. Soutěžních fotografií je opravdu mnoho.

Soutěžící nyní budou bojovat o dvě ceny:

1. Cenu odborné poroty (složena z učitelů školy)

2. Cenu facebooku

Nyní je to tedy na Vás!

Vyberte na facebookovém profilu školy fotografii, která se Vám nejvíc líbí a dejte jí svůj lajk (to se mi líbí 😊). Fotografie, která bude mít nejvíce lajků vyhrává.

Lajkovat můžete od 13. 6. 2017 do 26. 6. 2017 do 12:00.

• Rozloučení s předškoláky

• 13. 6. 2017
            • Petra Minaříková, Petra Bořutová

FOTOGALERIE

Ve čtvrtek 8. 6. 2017 jsme připravily pro děti, co odcházejí do školy „Rozloučení s předškoláky“ s překvapením.

Hned po obědě jsme šli na autobus, který nás dopravil do Vlčkové, odkud jsme šli pěšky vzhůru směr HRAD LUKOV. Po cestě jsme objevovali krásy přírody a zvířátka, která v ní bydlí.

Po příchodu na hrad jsme si dali svačinku, abychom doplnili energii. Po jídle děti prozkoumaly místní hřiště. Až byly všechny děti najezené, tak jsme si šli prohlédnout samotný hrad. Zde se dětem velmi líbilo, také historie hradu byla pro ně velmi zajímavá. Na hradě jsme objevili šifru, která nás měla dovést k pokladu.

Zpáteční cestu jsme šli směr Lukov. Odtud jsme jeli opět autobusem. Po příjezdu do Kašavy jsme šli do cukrárny. Děti si zde koupily za své kapesné od rodičů různé dobrůtky.

Po návratu z cukrárny jsme s dětmi rozdělali oheň a opekli si špekáčky. Poté ještě děti využily teplého počasí a hrály na honěnou a schovávanou na zahradě.

S blížícím se večerem, jsme dětem řekly, že jsme rozluštily šifru. Poté, co jsme jim řekly, co v šifře stálo: musí prolomit kletbu, která vynese poklad z podzemí na zem. Děti neváhaly a hned se pustily do zaklínadla na prolomení kletby. Když bylo zaklínadlo vyřčeno, vydaly se hledat poklad, který našly na zahradě ZŠ. Když společnými silami otevřely kouzelnou truhlici, tak oněměly úžasem…

Kromě sladkostí tam byl i „spinner“ (nejmodernější antistresová hračka pro děti, určena pro trénink trpělivosti).

Když jsme přišli do školky, každé z dětí se šlo osprchovat, vyčistit zoubky a už mohla začít „pyžamová párty“ s diskotékou. Pak jsme se dívali ještě na kousek pohádky a hurá do postýlek…

Byl to úžasný den jak pro děti, tak i pro nás.

• Barevné dny

• 12. 6. 2017
            • Martin Vávra

VÝSLEDKY

V minulém týdnu pořádal žákovský parlament akci Barevné dny. Podívejte se kolik žáků bylo oblečeno v jednotlivých barvách a také do fotogalerie, jak nám to slušelo :-)

• Květen - měsíc kedlubny

• 10. 6. 2017
            • Barbora Michálková

FOTOGALERIE

Když nastal květen, v naší Zdravé školní jídelně se začala objevovat jídla z kedlubny. Čím to bylo?  No, bylo to tím, že právě květen byl věnován naší známé a všemi oblíbené kedlubně.

Kedlubna přináší do našeho jídelníčku mnoho prospěšných vitamínů a minerálů. Má vysoký obsah vitamínů skupiny B, například vitaminu B6 a hlavně kyseliny pantothenové. Kedluben má vysoký obsah železa, hořčíku, a manganu.

Určitě ji všichni známe v syrovém stavu, ale věřte, že tepelné zpracování této nenápadné, ovšem velmi oblíbené zeleniny je až překvapující. Naše paní kuchařky z ní kouzlily kedluben á la zelí, polévky, a také přílohy.

Nám všem ve škole chutná tak, že jsme si koupili sazenice a naši milí páťáci ji vysadili na školní zahrádce. Těšíme se na první ochutnávku. Také jsme nezůstali nic dlužni výtvarnému zpracování. Žáci tvořili kedlubny z papíru, které nám pak zdobily výstavku v jídelně. /viz fotogalerie/

Chutný měsíc to byl…

A co přináší červen? Květák se nám začne vyskytovat na talíři…. mňam!

• Vycházka za vstavači

• 10. 6. 2017
            • Zdeňka Krmášková

FOTOGALERIE

Na středu 7. června byla plánována další vycházka za chráněnými rostlinami v našem okolí. Cílem naší výpravy byly vstavače.

O půl jedné skupina čtrnácti žáků a šesti dospělých odcházela od školy směrem k přehradě. Cesta strání do kopce byla prověrkou fyzických sil. Asi za 40 minut jsme stáli nad přehradou a obdivovali skvosty naší přírody. Prstnatec májový, bradáček vejčitý, vemeník dvoulistý, lilie zlatohlavá i plavuň vidlačka byly v centru našeho obdivu. Kromě chráněných rostlin jsme obdivovali i další druhy - různé kapradiny, udatnu lesní, orlíčky nebo sbírali červené jahůdky.

Zpáteční cesta byla plná překážek. Ale vše jsme zvládli bez úrazu a užívali jsme si krásného slunečného počasí. Ve tři hodiny už jsme byli zase zpět v rušné civilizaci.

• Divadélko Provaz zahrálo pro veřejnost

• 7. 6. 2017
            • Pavla Holíková

FOTOGALERIE

Ve čtvrtek 25. 5. zahrál dramatický soubor Provaz své poslední představení sezóny pro rodiče a veřejnost. Pohádka Lotrando a Habiba měla velký úspěch, všichni účinkující podali skvělé výkony a zdálo se, že počáteční tréma nových členů už vymizela. Navíc si jako překvapení mladí herci připravili krátké pásmo scének inspirovaných Zdeňkem Izerem, které si sami a bez cenzury nacvičili.

Musím vyzdvihnout především improvizační schopnosti Jirky Topiče, který hrál tak, že divákům tekly slzy smíchu. Velké poděkování patří deváťačkám Lucce Štrihové, Petře Dočkalové a Terce Langerové za pomoc při vedení kroužku, děkuji také všem ostatním členům za píli, spontánnost a příjemná páteční odpoledne…

• Čtvrťáci na hradě Lukov

• 7. 6. 2017
            • Pavla Holíková

FOTOGALERIE

Na Den dětí si žáčci 4. třídy nadělili třídní výlet. Vydali jsme se pěšky na hrad Lukov.

Skupinu turistů doprovázel zkušený horal a psovod Aleš Holík, z řad rodičů zkušená horalka a psovodka paní Jana Janků. Aby nás nenapadla divá zvěř, měli jsme s sebou fenku německého ovčáka Quenny a fenku zlatého retrievera Lailu. Hodný pan řidič nám zastavil na špici v zimě nesjízdné Rabliny a odtud už nás nohy nesly cestou necestou.

Prvním zastavením byly Králky, kde skupinky plnily zadané úkoly- skládaly text rozstříhané pověsti týkající se Králek, luštily tajenku a hledaly bájnou podkovu, kterou dle pověsti ve skále obtiskl kůň lovkyně ženoucí bílou laň. K hradu už to bylo coby kamenem dohodil, proto jsme k všeobecnému nadšení zvolili zkratku do prudkého kopce. Na hradě děti poskotačily na dětském hřišti a utratily všechny peníze, které jim důvěřiví rodiče svěřili. Syn paní učitelky Krmáškové nás poté hradem odborně provedl. Dozvěděli jsme se mnoho zajímavých informací a skupinky mohly zpracovat další část úkolu - vytvářely správné názvy částí hradního komplexu z přesmyček, přemýšlely nad řemesly, stavbami Karla IV. i římskými číslicemi.

Děti jsou děti, a proto již všichni netrpělivě třímali špekáčky v upocených dlaních a po skončení výkladu nadšeně prchali k ohništi. Po obědě v trampském stylu utratili i ti uvážlivější zbytek peněz a šlo se zpět na Vlčkovou. Tam si děti zařádily na dětském hřišti a osvěžily se v místním přírodním koupališti (většina pouze nohy, někteří tam spadli celí..).

Výlet se vydařil díky krásnému počasí, znalosti doprovázejících horalů a k dobré náladě přispěla i přítomnost bývalého spolužáka Toma Marušáka a budoucího spolužáka Honzy Juráně.

• Okresní přebor v nohejbale

• 5. 6. 2017
            • Vladimír Drápal

FOTOGALERIE

V úterý 30. května proběhl v Základní škole ve Štípě okresní přebor chlapců v nohejbalu.

V každém družstvu mohli nastoupit tři hráči. Naši školu reprezentovali Michal Kaška, Jirka Kolář a Honza Marušák, všichni žáci deváté třídy.

Celkem se prezentovalo šest družstev. Turnaje se zúčastnili chlapci z Fryštáku, ze ZŠ Dřevnická ve Zlíně, z pořádající Štípy a naše družstvo. Štípa a Zlín postavily dokonce dvě družstva. Hrálo se systémem každý s  každým a tak výsledek objektivně ukázal na momentální výkonnost družstev.

Chlapci z naší školy hráli všechna utkání velmi vyrovnaně, bohužel ve většině z odehraných pěti utkání byl v koncovce lepší soupeř. Velmi dobře jsme hráli v poli, chyběl nám však větší důraz na síti. V závěrečném účtování jsme obsadili páté místo, což můžeme považovat za mírné zklamání.

V každém případě je však třeba naše chlapce pochválit za bojovný a nadšený výkon v odehraných zápasech.

• Osmáci poznávali Bzenecko

• 5. 6. 2017
            • Zdeňka Krmášková

FOTOGALERIE

Ve vzduchu je již cítit blížící se konec školního roku a tak se osmáci vydali na školní výlet. V pondělí naložili kola na auto panu Hradilovi a v úterý 30. května se vydali vstříc novým zážitkům.  Ubytování bylo zajištěno v turistické základně Littner Bzenec, kde byl i bazén. Protože sluníčko hezky hřálo, byl využíván velmi často.

První den výletu se jelo na kolech do Bzence. Cesta pískem byla hodně náročná a tak byla vzata útokem cukrárna, aby se všichni osvěžili zmrzlinou. V Bzenci si v zámeckém parku prohlédli Bzeneckou lípu. Podle záznamů již v roce 1604 byla tato lípa přes 500 let stará. Potom se pokračovalo na  kopec Starý hrad. Byl tam nádherný výhled do krajiny.  Večer byla ještě vycházka k Žilkovu dubu. Dub je vysoký 22 metrů, jeho kmen má obvod 4,8 metru a průměr koruny je zhruba 34 metry. Je to největší strom České republiky.

Další den dopoledne byly netrpělivě očekávány rafty. Po nezbytném připomenutí bezpečnostních zásad všichni nasedli na rafty a vyzkoušeli si pohyb po vodě. Protože počasí bylo velmi vstřícné, všichni si plavbu po Moravě příjemně užili. V podvečer se šlo na Moravskou Saharu. Všechny zaujali nejen mravkolvi a kudlanky, ale i zvláštní rostliny jako kavyl, divizna brunátná či lišejník dutohlávka sobí. Po návratu následovalo nezbytné koupání, tentokrát i za tmy.

Na poslední den byla zajištěna další zajímavost tohoto regionu – šlapací drezíny v Ratíškovicích. Další cesta směřovala do Modré na Živou vodu.  Celý výlet byl zakončen návštěvou Aquaparku v Uherském Hradišti. Tím končilo třídenní putování po Moravě, ať již po souši, po kolejích nebo po vodě.

Velké poděkování patří celému realizačnímu týmu rodičů, bez nichž by se výlet neuskutečnil. Jsou to manželé Horsákovi, Šárka Marcoňová., Markéta Čechová, Pavel Hradil, skvělý průvodce Svaťa Nedoma a fotografka Andrea Jurčíková.

• ZUŠ Open 2017 v Kašavě

• 4. 6. 2017
            • Pavlína Štěpánová

FOTOGALERIE

V pondělí 30. 5. se v naší škole konalo ZUŠ OPEN 2017. ZUŠ OPEN je celostátní happening Magdalény Kožené, který má za úkol představit a zviditelnit aktivity a práce základních uměleckých škol.

Koncert začal v 17:30 v aule školy. Na začátku přivítali diváky Sabinka Pavelková a David Hora, kteří zároveň provázeli celým programem. Jako první vystoupil Dětský pěvecký sbor Slunéčko se svými čtyřmi písněmi z pohádky „AŤ ŽIJÍ DUCHOVÉ“. Šimon Maděra nás znělkou z filmu „Star Wars“ přenesl do světa vesmíru. Společně se souborem fléten a s paní učitelkou Černochovou jsme se podívali na Divoký západ. Holky zahrály znělku z filmu „Sedm statečných“ a také krásnou skladbu You raise me up. Svým zpěvem nás ohromily Lucka Vyvlečková a Peťa Dočkalová. Lucka s písní Tonight z muzikálu „West Side Story“ a Peťa s písní Můj Monte Christo od Karla Svobody. S Kačkou Maděrovou jsme se proletěli světem magie a kouzel, znělkou z „Harryho Pottera“ nás všechny okouzlila. Paní učitelka Černochová společně s Kačkou Maděrovou zahrály znělku z filmu „Růžový panter“.

Jako poslední vystoupil opět sbor Slunéčko s písní Poslední večeře z muzikálu „Jesus Christ Superstar“. Celý koncert byl zakončen písní I will follow him. Ještě bych chtěla dodat, že to bylo poslední vystoupení sboru v tomto složení. Myslím, že lepší konec už to být nemohl.

Velký dík za vše patří paní učitelce Kláře Černochové.