• Aktuality

• 31. 1. 2017
            • Zdeněk Vlk

FOTOGALERIE

Poslední den 1. pololetí školního roku převzali naši žáci z rukou třídních učitelů a učitelek pololetní výpis vysvědčení. Největší radost z vysvědčení měli bezpochyby naši nejmladší prvňáčci, u kterých se jednalo o první vysvědčení. A měli se proč radovat. Zaslouženě všichni dostali samé jedničky.

Kromě pololetního vysvědčení dostali někteří žáci od pana ředitele navíc ředitelskou pochvalu za příkladnou práci za první pololetí školního roku 2016/2017: Marek Toufar, Leona Šarmanová, Eliška Topičová, Hana Červenková, Marcela Krupíková, Jan Marcoň, Nela Nedomová, Petra Dočkalová, Kristýna Fryšarová, Jindřich Jarcovják, Tereza Langerová, Kateřina Maděrová, Alena Machalová, Vendulka Řezníčková, Pavlína Štěpánová a Lucie Štrihová.

Jednodenní pololetní prázdniny pro žáky základní školy připadají na pátek 3. února. V tento den bude také přerušen provoz školní družiny, školního klubu a všech zájmových kroužků.

• Sedmáci v laboratořích UTB Zlín

• 27. 1. 2017
            • Zdeňka Krmášková

FOTOGALERIE

Naše škola již několik let spolupracuje s UTB Zlín. Na tuto spolupráci jsme navázali i v letošním roce a žáci sedmého ročníku se 24. ledna vydali do laboratoří.

Čekala je práce s mikroskopy. Většina žáků pracovala s mikroskopy poprvé. O to víc je práce zaujala a bavila. Žáci si pod mikroskopem prohlédli různé nálevníky ze senného nálevu, trepku a mohli si prohlédnout i vnitřní ústrojí hlemýždě. Na dalších mikroskopech byly k vidění různé plísně, mechy, kost psa, křídlo a noha hmyzu, zrno kukuřice. Na závěr si museli žáci sami připravit vzorek cibule. Všichni byli ponořeni do práce a vůbec nevnímali, jak rychle ubíhá čas. I když to byla práce zajímavá, muselo se končit. Rozloučili jsme se s paní docentkou Buňkovou, které děkujeme za spolupráci a zprostředkování návštěvy.

• Lyžařský kurz Čenkovice - shrnutí

• 27. 1. 2017
            • Vladimír Drápal

Leden je pro naši školu typický také v tom, že pravidelně žáci školy odjíždí na lyžařský kurz. Také letos  jsme 15. ledna vyrazili do Orlických hor, do Čenkovic. Takřka 50 žáků od šesté do deváté třídy se přihlásilo do tohoto lyžařského kurzu. Největší zastoupení měli žáci deváté třídy, kteří až na dva jeli všichni. Cestovali jsme autobusem s panem Josefem Kolářem. Pan Kolář zůstal po celou dobu pobytu s námi a v případě potřeby nám vždy ochotně pomáhal.

Sněhové podmínky byly letos výborné a v provozu byly všechny sjezdovky. První den byli žáci rozděleni do šesti družstev. Poslední družstvo tvořili žáci, kteří stáli poprvé na lyžích. Těch se ujal profesionální instruktor Petr. Během tří dnů, kdy byl s družstvem, naučil všechny základům techniky lyžování. Všichni pak byli schopni sjíždět místní svahy a zúčastnit se závodu ve slalomu. V ostatních družstvech již byli žáci, kteří  byli schopni bez problému lyžovat. U prvních dvou družstev proběhla výuka carvingu. Na závěr kurzu se uskutečnil závod ve slalomu. U děvčat zaslouženě zvítězila Nela Nedomová a v kategorii chlapců po boji zvítězil Michal Kaška. Uznání však patří všem závodníkům, protože závod absolvovali a do cíle dojeli všichni účastníci kurzu.

Stravování a ubytování bylo bez problémů, večerní program tvořily přednášky a dvě diskotéky. Velkým kladem kurzu bylo, že jsme ani jednou nemuseli navštívit lékaře. Na rozdíl od jiných škol jsme celý kurz absolvovali bez zranění. Zásluhu na tom měli také instruktoři, kteří se dětem maximálně věnovali a řídili jejich pohyb na svahu.

Na závěr mohu konstatovat, že tento kurz patřil mezi nejlepší, které jsme absolvovali. Velké poděkování a uznání patří instruktorům, kteří se maximálně svěřeným dětem věnovali. Byli to: Peťa Minaříková, Kristýna Kocháňová, Klára Černochová, Vlaďka Carroll a Vladimír Drápal. Svou funkci lékaře kurzu perfektně zvládl Zdeněk Vlk. Všichni se již těšíme na příští lyžařský kurz.

Fotografie z jednotlivých dnů lyžařského kurzu si můžete prohlédnout ve FOTOGALERII.

• Lyžařský kurz - závodní den

• 19. 1. 2017
            • Jan Navrátil, Tadeáš Vyvlečka, David Hora, Michal Kruťa

FOTOGALERIE

V 7:30 nás obudili ogaři (moc nás to nepotěšilo). V 8:15 na snídaňu v podobě švédsko-polsko-mraženého stola. V 9:00 jsme sa navlékli a nachystali lyže na dnešní závod. Dnešní závod probíhal v pohodě. Oběd byl ve 12:15 a bylo knedlo zelo („mňam“).

Ve 14:00 jsme namastili kolena a šli jsme všichni na svah. Pár děcek si pod lanovkou zkoušeli free ride jízdu v hlubokém sněhu (nikomu sa nic nestalo). Skončili jsme těsně před zavíračkou. Přijeli jsme na chatu a okúpali jsme sa. V 18:15 jsme šli na večeřu. V 20:00 byla Monster Party. Všeci si to užili. Po párty jsme si šli vyčistit zubáky a šli jsme chrupat.

• Lyžařský kurz - odpočinkový den

• 18. 1. 2017
            • Michal Štriho, Štěpán Průcha, Jiří Topič, Daniel Jurčík

FOTOGALERIE

Ve středu 18. ledna jsme jako vždy vstávali 7:30 a hned po snídani ve stylu švédského stolu jsme se nachystali na dopolední lyžování.

Při nástupu jsme se od pana ředitele (dochtora) dozvěděli o povinné přestávce na čaj. Po zavelení vedoucích se týmy přesunuli na svah. Asi po půl hodině se kurz přesunul do čajovny vedle lanovky na Červené Vodě. Přesto se našli takoví, kteří příkaz nedodrželi. Po vydařené přestávce jsme se přemístili na Bukovou horu a vydali na hotel. Po příjezdu jsme se převlékli a šli na oběd. Na oběd byla bramborová polévka a hlavní jídlo karbanátky s bramborem.

Po odpočinku se vytrvalci vydali na svah a my se o půl třetí vydali do obchodu. Cestou jsme se koulovali a pár lidí bylo nakrmeno, mezi nimi i paní instruktorka Vladimíra Carroll. Po návratu jsme se vypravili bobovat na taškách. Potom jsme se vydali na hotel, odpočinuli si a šli na večeři. Byla rajská a všichni si chválili velmi ochotnou službu. Pak následovala přednáška o výstroji a výzbroji, kterou si pro nás připravily holky z 9. třídy. Dále následovalo rozlosování pořadí na zítřejší závody ve stylu slalomu, ale o tom už vám napíše další služba. Potom se šlo na pokoje a po večerce se šlo spinuškat.

• Lyžařský kurz - druhý den na svahu

• 17. 1. 2017
            • Jan Marcoň, Ondřej Hradil, Jindřich Jarcovják

FOTOGALERIE

Snídaně byla jako den předtím. Potom jsme se šli převléct a v 9 hodin šli na svah.  1., 2. a 3. družstvo se učilo carving a ostatní družstva se učila padat. Po dopoledním lyžování jsme šli na „velice dobrý“ oběd. Pak jsme měli šláftruňk. Odpolední lyžování bylo až na výjimky bez simulantů. Potom jsme si dali spršendo a šli na „velice dobrou“ večeři. Poté proběhla přednáška a techno párty. Když jsme dopařili, tak jsme šli spinkat do „velice pohodlných“ postelí. Den hodnotíme velice kladně.

Napsali ogaři z pokoja číslo 315. Zdar.

• Lyžařský kurz - první den lyžování

• 16. 1. 2017
            • Jan Marušák, Michal Kaška, Jiří Kolář, Martin Knedla

FOTOGALERIE

Ráno nás velice slabým budíčkem probudily dámy z 9. třídy. Hned po snídani jsme šli lyžovat. Na svahu proběhlo rozřazení do skupin podle kvality lyžování.  Po dopoledním lyžování jsme šli na oběd. Po pauze jsme lyžovali zase. Lyžování jsme ukončili kolem čtvrté hodiny. A na večeři jsme měli šnicla.

A to je vše přátelé, rychlé, stručné, jasné!

• Lyžařský kurz - příjezd do Čenkovic

• 16. 1. 2017
            • Kateřina Maděrová

FOTOGALERIE

Neděle 15. Ledna 2017 - datum odjezdu na lyžařský kurz do Čenkovic. Všichni účastníci tohoto kurzu se sešli na zastávce před hasičskou zbrojnicí. Tam už na nás čekal autobus s dodávkou a našimi instruktory. S pomocí rodičů (nebo jiných rodinných příslušníků) se nakonec všichni žáci naložili do připravených vozidel. Pak už se stačilo rozloučit s rodiči a naše cesta do Čenkovic mohla začít. Oba řidiči (Josef Kolář i p. uč. Drápal) jeli se zvýšenou opatrností a bezpečně nás převezli až do cíle. Pan Josef Kolář všem vyrazil dech, když i za nepříjemných podmínek vyjel s autobusem až k hotelu Atlas. Po tomhle nečekaném finále jsme si dovlekli svá zavazadla a vybavení na lyže do hotelu.

Je nutné dodat, že 4 obětavé osoby (konktrétně Pája Štěpánová, Klárka Černochová, Katuš Maděrová a Laďa Drápal) vynesli z dodávky všechny kufry a tašky. V hotelu jsme si pak podle instrukcí zanesli lyže a lyžáky do kotců. Potom už stačilo jenom povléct peřiny a polštáře v našich přidělených pokojích, vybalit si věci, zahltit svoji rodinu smskami a jít na večeři. Samozřejmě nesměl chybět proslov p. uč. Drápala o tom, jak to bude v posledních dnech vypadat. Následovalo osobní volno, které trvalo až do 22:00. Tehdy už začala oficiální večerka, kterou všichni na minutu přesně dodrželi.

Dobrou noc přeje autorka textu (napsáno v 23:00 hodin).

• Druhácký AZ kvíz

• 14. 1. 2017
            • Martina Vajďáková

FOTOGALERIE

Druháci si vyzkoušeli AZ kvíz na vlastní kůži. Byl taky tak napínavý, jak v televizi. Procvičili jsme si učivo prvouky od září až do ledna. A děti ani nevěděly, že se učí.

• Konečně nasněžilo

• 9. 1. 2017
            • Martina Vajďáková

FOTOGALERIE

Druháčci už dlouho čekali na první letošní sníh. Jejich očekávání se vyplnilo. Venku bylo krásné zimní počasí. Nejenom, že jsme bobovali, taky jsme do sněhu kreslili obrázky, váleli sudy a koulovali se. Sníh máme všichni moc rádi.